One Drop Zen Slovenija

Osnovna navodila za skupinske meditacije

Oprema

- Oblečeni smo temno, brez vzorcev, ohlapno, z dolgimi hlačnicami in rokavi.

- Za prehod iz garderob v zendo uporabljamo copate. Smo brez nogavic, razen v primeru zdravstvenega razloga.

- Odložimo uro in ves nakit, telefone popolnoma ugasnemo.


Etiketa v zendu

- Pri vseh priklonih imamo sklenjene dlani, gassho.

- Ves čas vzdržujemo tišino. Govori izključno voditelj. Izogibamo se vsem načinom ostale komunikacije. Pogled imamo spuščen, ne oziramo se naokrog.

- Kašljamo in kihamo v pregib komolca. Če smo nalezljivo bolni, ne prihajamo na vadbo.

- Nog nikoli ne iztegujemo sede ali kakor koli drugače preko roba podloge (tatamija). Noge iztegnemo izključno z vstajanjem.

- Pri vsem početju ohranjamo harmonijo skupine.


Sedenje, zazen

- Preden se usedemo izvedemo stoječi priklon pred blazino v smeri proti notranjosti.

- Dihamo tiho (neslišno).

- Kolena naj bodo pri sprednjem robu podloge (tatamija).

- Roke imamo v meditacijski modri (zenjoin), leva dlan na desni.

- Med zazenom se ne premikamo in ne spreminjamo položanja sedenja. Če postane potreba po spremembi položaja nevzdržna, vstanemo in meditiramo stoje do konca etape.

- V nobenem primeru ne zapustimo prostora.

- Preden vstanemo ali zamenjamo položaj (npr. med odmorom) izvedemo sedeč priklon.

- Preden zapustimo blazino izvedemo stoječ priklon v smeri proti notranjosti.


Hoja, kinhin

- Roke imamo v položaju shashu, leva dlan preko desne pred pleksusom.

- Vzdržujemo razdaljo do hodečega pred nami, prbl. 1 m. Če zaostanemo, ga čimprej dohitimo, lahko tudi z rahlim tekom. Pazimo, da hodimo v vrsti in ne »sekamo ovinkov«.

- Če med hojo odidemo na stranišče, kolono s priklonom zapustimo najbližje vratom. Vrnemo se na isto mesto v koloni, prav tako s priklonom.

Uvod v zenovsko meditacijo

Taigen Shodo Harada Roshi

Prevod iz angleščine v slovenščino: Aleksander Kelšin

Lektorirala: Nika Šimnovec

S prakso sedeče meditacije (zazen) spoznamo, da naše telo in dihanje nista omejena na nas kot posameznike. Sta ogromna, vseobsegajoča in vir našega samega obstoja. Ko ju uskladimo, nismo več ujeti v samoljubne ideje, se ne jezimo in ne zapletamo v nepotrebne stvari. Enostavno se jim lahko odrečemo, saj se zavedamo, da so le sence. Dokler s celotnim bitjem ne izkusimo svojega izvornega uma, se oklepamo konceptov in idej ter se jih ne moremo znebiti. Usklajevanje telesne drže in dihanja nam pomaga uvideti naravo teh senc in se osvoboditi vezi, ki nam jih vsiljujejo.


So ljudje, ki menijo, da je to daleč pretežko, in bodo raje nadaljevali s svojim prijetnim in enostavnim življenjem. Kako tragično se je odločiti, da se ni vredno potruditi za prebuditev v naš velik um, še posebej ker ga imamo vsi, smo ga sposobni spoznati in živeti v njem. Ko se prebudimo, lahko kar koli se pojavi pred nami, zaznavamo točno tako, kot je. To je naš izvorni um. - Shodo Harada Roshi